مرکز جامع توانبخشی دکتر محمودی

.:: کلینیک ارزیابی راستای بدن

 

کلاس آموزش اصلاح راستای بدن

پیچیدگیهای بدن انسان نباید ما را از این نکته غافل کند که این ماشین پیچیده نیز مانند هر ماشین ساده تر ساخته دست بشرمتشکل از قطعاتی است که قابل فرسوده شدن می باشد. قطعات استخوانی، غضروفها، ماهیچه ها و ... هرچند از موادی زنده تشکیل شده اند که تا حدی قابل ترمیم می باشند اما حاوی موادی نیز می باشند که به مرور زمان فرسوده شده و کارکرد کامل خود را از دست می دهند.

تنازع بین قدرت ترمیم بافتها و سرعت تخریب آنها فرایند پیری را در ما رقم می زند. عوامل مختلفی موجب فرسایش بافتی در انسان می شود که برخی از آنها مانند زمان و افزایش سن در اختیار انسان نیست. اما قسمتی از تخریب بافتی بخصوص تخریب در بافتهای ماهیچه ای عضلانی به دلیل استفاده نامناسب و فشارهای بیمورد به بافتهای بدن اتفاق می افتد.

یکی از موارد بسیار مهم که موجب افزایش تنش در بافتها و فرسودگی آنها می شود عدم رعایت راستای صحیح بدن یا پاسچر (posture) می باشد که موجب می شود سرعت تخریب از سرعت ترمیم پیشی بگیرد. بد راستایی بدن عامل درصد قابل توجهی از دردهای ستون مهره ها، لگن، زانو و سایر مفاصل می باشد که تا حد بسیار زیادی قابل پیشگیری یا درمان می باشد. برای تشخیص بد راستایی بدن لازم است معاینه تخصصی از اندامها و ستون مهره ها انجام گیرد. علاوه بر معاینه، تکنولوژی نیز به کمک متخصصین آمده تا از طریق سخت افزارهای خاص راستای نقاط مختلف دقیقاً اندازه گیری شود.

از جمله امکانات مرکز جامع توانبخشی دکتر محمودی دستگاه فتوگرامتری یا ارزیابی راستای بد به کمک لیزر است. این دستگاه با تصویربرداری دقیق از مفاصل بدن زوایای مهم آن مانند وضعیت سر و گردن، شانه ها، ستون مهره ها، لگن، زانوها و مچ پا را به دقت تعیین می کند. به این ترتیب ارزیابی میزان اثربخشی درمانها در تصحیح مشکلات راستای بدن برای متخصصین به خوبی مشخص می گردد.
جهت اطلاعات بیشتر به صفحه ما در اینستاگرام مراجعه کنید یا با تلفنهای  07132270500 یا 07132270797 مرکز جامع توانبخشی دکتر محمودی تماس حاصل فرمایید.


کلاسهای آموزش پاسچر, پاسچر, راستای بدن, فیزیوتراپی, توانبخشی, آموزش, دکتر محمودی, مفصل, ستون مهره ها


 
 

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای مرکز جامع توانبخشی دکتر محمودی محفوظ میباشد.

 

.:: Design By KSPgroup.ir ::.

پیوندها
پیوند به وبسایت متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی در کشور
انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران
انجمن بیماریهای عصبی-عضلانی و الکترودیاگنوز آمریکا
انجمن بین المللی طب فیزیکی و توانبخشی
اینستاگرام دکتر محمودی
مؤسسه پیام آوران ساحل امید
اینستاگرام فیزیودرمان
دسترسی سریع
سامانه هوشمند همراه سلامت
مرکز مشاوره مجازی کافه سلامت
صفحه اصلی
نظرات و پیشنهادات
قوانین و مقررات